Świadectwo pracy
Świadectwo pracy to dokument, który pracodawca wydaje pracownikowi w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia umowy o pracę. Główne wymagania dotyczące tego zaświadczenia znajdują się w artykule poniżej.
Zgodnie z wymogami (Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy), zaświadczenie z zakładu pracy musi zawierać informacje dotyczące okresu zatrudnienia (pracy), zatrudnienia w pełnym (niepełnym wymiarze) wymiarze czasu pracy, zajmowanego stanowiska, sposobu rozwiązania stosunku pracy, a także inne dane niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i ubezpieczeń społecznych, w tym informacje o urlopach wypoczynkowych itp.
Zaświadczenie wydaje się w ostatnim dniu trwania umowy lub w ciągu 7 dni od tego dnia.
Jeśli zaświadczenie zawiera błędne informacje, pracownik może zażądać sprostowania zaświadczenia w terminie 14 dni od daty jego otrzymania. Jeśli konieczna jest korekta, pracodawca wystawia nowe świadectwo pracy z aktualną, rzeczywistą datą wydania.
Szczegółowe informacje na portalu państwowym.
Autorka: Natalia Grishchenko
25.08.2024
Napisz do nas na adres info@accorde.pl, aby rozpocząć współpracę w zakresie usług księgowych!